Co v Donovalech?

V horském turistickém středisku to bylo letos jako v pohádce O pejskovi a kočičce: „Chvíli pršelo, tak jsme se schovali do domečku. A když vysvitlo sluníčko, tak jsme hned utíkali ven...“

Ve významném turistickém středisku ležícím na sever od Banské Bystrice je v zimě velmi rušno. Územně zasahuje do Národního parku Nízkých Tater. My jsme zde zavítali již poněkolikáté, protože má své kouzlo i v létě. Co ale dělat, když prší? Máme děti, a tak jsme místo wellness v některém z horských hotelů zašli na pohádky do místní pohádkové vesničky Habakuky. Vskutku originální vesnička je motivovaná pohádkami slovenského spisovatele Dobšinského. Procházeli jsme dřevěnými domečky inspirovanými slovenskými pohádkami s notnou dávkou fantazijních prvků. V některých z nich se konají pravidelná divadelní představení, která vehementně ohlašují na bubínek herci procházející vesničkou. Každý den hrají pro děti tři pohádky. Pěkně, srozumitelně a profesionálně. Slovenština je srozumitelná i pro děti. Byla jsem překvapena hereckými výkony mladých umělců.

Pro děti je možno směnit Eura za měnu Habakuky v místní směnárně u vodníka Dušičky. Hodit se budou třeba na zaplacení zdobení perníčků nebo si je můžete vzít domů jako suvenýr. Během vytrvalého deště jsme kromě hraných pohádek navštívili domeček, v němž je tvořivá dílna.

Pohled na Habakuky z lanovky na Novou Hoľu.
Habakuky nezklamaly ani v dešti.
Mladí hoši - herci svolávají na pohádku.
Směnárna: Eura na Habakuky.
Nechybí ani spousta houpaček.

Naštěstí se počasí nakonec umoudřilo a bylo možné vyjet lanovkou na Novou Hoľu. Odtud je procházka kouzelnou přírodou na Zvolen v nadmořské výšce 1402m. Pokračovali jsme ještě dále, až na Malý Zvolen. Nádherné výhledy netřeba komentovat. Během jízdy je z lanovky vidět obrovské vejce – symbol Habakuk.

Lanovkou na Novou Hoľu.
Nová Hoľa, kam vyjedete lanovkou a odtud na Zvolen 1420m.
Cesta na Malý Zvolen - nádherné výhledy.
Cesta na Malý Zvolen.
Výhled z Malého Zvolenu na Novou Hoľu, odkud vede lanovka dolů.
Konečně na pokoj s postelí.
Čisto, televize v každé místnosti, děti nadšené.
Náš "privát" v hotelu byl velký jako 3pokojový byt, nádhera!
Zde jsme si uklohnili večeři.
Snídaně formou švédských stolů byla opravdu bohatá.

Všimli jsme si projíždějícího auta s nápisem Donoválkovo- hlavné mesto detí. Nenechali jsme si ujít 17 zábavných domečků zmenšených tak, aby reálně zapadly do dětského světa. Zábavu pro děti koordinovali mladí animátoři.Donoválkovo je v Donovalech novinkou, loni tady ještě nebylo. Děti si vyzkoušely, jaké je to být hasičem, lékařem, bankéřem, řidičem aut, poštovním úředníkem nebo módní stylistkou. Jako v každém správném městě, ani v Donoválkovu nechybí náměstí s kašnou. Byla to parádní zábava na celý půlden. Děti si pohladily i zvířata - například lamu nebo kozičky (ty byly přivezeny z České republiky). Je nám jasné, že Donovaly nás zabaví jak v zimě, tak v létě.

Vaky na ležení pro unavené rodiče.
Animátorka vítá mikrofonem děti.
Hasičská výstroj v jednom z domečků.
Radost malého hasiče po rozmotání hadice.
Vozový park.
Náměstíčko s kašnou.

Autor: Martina Mičková | úterý 18.7.2017 22:23 | karma článku: 14,83 | přečteno: 863x

Květinová babička

10.8.2023 v 20:38 | Karma: 4,66

Za krásami Hanáckých Athén

3.8.2023 v 12:35 | Karma: 11,97
Vášnivá čtenářka, která potřebuje, aby den měl alespoň 48 hodin.