V srdci středního Slovenska

16. 07. 2017 12:48:12
Kdyby mi někdo řekl, ať vyslovím některé slovenské město, asi by mě napadlo krajské univerzitní město Banská Bystrica.

Počátkem 16. století v něm vzniklo nejznámější, centrální náměstí SNP. Má podlouhlý tvar a dodnes na něm stojí několik hodnotných domů. Hodinová věž je z poloviny 16. století. Na náměstí naše první kroky vedly do informačního centra.

Jelikož jsme cestovali s dětmi, napadlo nás navštívit také Poštovní muzeum. Je útvarem slovenské pošty, kde ho také najdete. Viděli jsme obrovské sbírky slovenských, československých i zahraničních známek. Muzeum se věnuje také komunikaci, proto jsou uvnitř umístěna stará komunikační média. Jsou zde také poštovní váhy, razítka a potřeby poštovních doručovatelů. Děti nejvíc bavila hra na poštovní úředníky, kde si mohly samy zkusit orazítkovat pohlednici nebo zahrát veliké poštovní pexeso.

Autor: Martina Mičková | neděle 16.7.2017 12:48 | karma článku: 11.63 | přečteno: 481x

Hádám, hádáš, hádáme

Tak jsme si zase jednou protočili mozkové závity. Soubor hádanek určený dětem dal leckdy zabrat i dospělým. A to se jednalo jenom o pět vyučovacích předmětů.

7.11.2017 v 22:22 | Karma článku: 6.53 | Přečteno: 254 |

Nechte seniory vzpomínat!

Pro každého člověka jsou jistě vzpomínky velmi důležité. Všichni máme pouta k místům, kde jsme žili. Čím je člověk starší, tím více vzpomínek v sobě uchovává.

5.11.2017 v 21:29 | Karma článku: 9.20 | Přečteno: 409 |

Martina Mičková

Opravdu husté staré řecké báje a pověsti

Pamatujete na ošklivou rozšklebenou tvář s promáčknutým nosem, zvířecíma ušima a jedovatými hady místo vlasů? Ano, to je nebezpečná hlava Medúsy. Při pohledu na ni zkameněl i obr Atlas držící nebeskou klenbu.

28.10.2017 v 21:51 | Karma článku: 9.55 | Přečteno: 697 |

Dýňový víkend

Halloween je původně keltský svátek, který se slaví v USA, Kanadě, Velké Británii a pomaloučku se dostal i do České republiky.

18.10.2017 v 21:03 | Karma článku: 6.09 | Přečteno: 169 |

Petr Havránek

Šumava, vrch Ostrý.

Při našich občasných toulkách Šumavou jsme doposud tak trochu přehlíželi Železnorudsko. Jeden z posledních slunečních víkendů nám dává šanci k nápravě a tak nabíráme směr Špičák.

20.11.2017 v 7:00 | Karma článku: 5.94 | Přečteno: 80 | Diskuse

Martin Houška

Na hlavní silnici 1/15 z Liběšic na Litoměřice nepůjdou závory !

Dne 20.11. v 08:00 začíná přestavba vnitřní elektronické technologie na železničním přejezdu na hlavní silnici 1 / 15 ležícím mezi obcemi Horní Řepčice a Liběšice. Železniční provoz nebude přerušen.

19.11.2017 v 19:32 | Karma článku: 5.50 | Přečteno: 153 | Diskuse

Miroslav Hruška

Netradiční květnový výlet do Polska aneb Polsko (rychlo)vlakem i letadlem - díl druhý

V prvním díle této dvojdílné reportáže jsem s mým kamarádem zkoumal dopravní zajímavosti Katovic. Na závěr jsme se přesunuli polským Pendolinem do Varšavy. V tomto dílu tedy prozkoumáme Varšavu a také se proletíme letadlem ...

17.11.2017 v 13:10 | Karma článku: 10.27 | Přečteno: 294 | Diskuse

Regina Karasová

Boubín

S manželem si vyjet na cesty znamená obvykle malý turistický horror .. a nejinak tomu bylo i tentokrát, asi před měsícem, týden po vichřici Herwart, při výletu na vrch Boubín a stejnojmenný prales .

17.11.2017 v 11:12 | Karma článku: 13.67 | Přečteno: 246 | Diskuse

Baskicko – 7. Díl: Co navštívit na cestě do Baskicka - Německo

V příštích třech dílech bych se rád zmínil o několika lokalitách, které nejsou tak zprofanované, ale dle mého soudu rozhodně za návštěvu stojí. Začnu od Německa.

17.11.2017 v 8:20 | Karma článku: 12.28 | Přečteno: 191 | Diskuse
Vášnivá čtenářka, která potřebuje, aby den měl alespoň 48 hodin.