Jarní zasněžená procházka aneb Prašivá v bílém kabátku

14. 04. 2019 21:13:58
Tento víkend celou naši rodinu přesvědčil, že počasí je skutečně nevyzpytatelné, a o to víc tato fráze platí na horách. Vyrazili jsme na chatu Prašivou. Turistická chata stojí na Malé Prašivé ve výšce 706 m n.m.

Lákadlem nejen pro nás byla rozhledna umístěná přímo ve věžičce chaty. Počasí nám znemožnilo pořídit fotografie s krásným výhledem. V blízkosti chaty stojí kostelík a za jasného počasí lze dohlédnout až na Žermanice. Na louku s dřevěným kostelíkem svatého Antonína Paduánského z roku 1640 jsme bohužel jeden den nedohlédli vůbec. Druhý den se nám na několik desítek minut z okna otevřel nádherný výhled na nejbližší okolí, tak jsem zvěčnila alespoň kostelík.

Díky těmto skutečnostem jsme strávili s dětmi v chatě poměrně dost času a tak nám neuniklo zajímavé setkání příznivců projektu "Nejen s kočárky na vrcholy". Skupina rodičů s dětmi i s kočárky dorazila pěšky na Prašivou, cestou posbírali velikonoční vajíčka a na chatě je čekaly tvořivé dílničky. Tato aktivita se mi velmi líbila, a i když už nejsme přímo kočárková rodina, dětem se tvoření s velikonoční tematikou moc líbilo.

Poté jsme se vydali celá rodina na jarní procházku z Prašivé směrem k chatě Kotař do nadmořské výšky 795 m.n.m. Jarní procházka nám odkryla nádherné zimní scenérie úplně z jiného ročního období. Po návratu na chatu Prašivou jsme okusili tamní kuchyni. Co jídlo, to paráda. Jejich vyhlášené borůvkové knedlíky neměly chybu. Personál byl velmi příjemný a snažil se vyhovět nejen dospělým, ale i dětem.

Pokud správně počítám, v roce 2021 by turistická chata měla oslavit 100. výročí. Velmi se na toto jubileum těším a věřím, že bude i nadále vyhledávaným turistickým cílem a oblíbenou křižovatkou běžeckých a cyklistických tras.

Autor: Martina Mičková | neděle 14.4.2019 21:13 | karma článku: 16.85 | přečteno: 552x

Krakovské vodní radovánky

Krásnou metropoli Malopolského vojvodství v jižním Polsku jsme o prázdninách objevovali i z jiné než historické stránky. Zaměřili jsme se na vodní radovánky a navštívili místní aquapark. Kde že? V Krakově!

14.8.2019 v 23:56 | Karma článku: 6.40 | Přečteno: 159 |

Výhledy z 40 metrové devítihranné vyhlídkové věže

Stezka korunami stromů Lipno na mě udělala dojem. Prošla jsem už i jiné vybudované Stezky ve významných pohořích v naší republice, tuto bych nazvala matkou Evou těchto staveb.

3.8.2019 v 23:37 | Karma článku: 11.38 | Přečteno: 347 |

Novodobý fitness v Českých Budějovicích

Chtěla jsem vidět Jump arénu v jižních Čechách, která se skládá z více než 1100 m2 vzájemně propojených trampolín a sportovních atrakcí. Nakonec mi nestačilo arénu vidět, musela jsem ji prostě okusit.

29.7.2019 v 10:34 | Karma článku: 6.09 | Přečteno: 169 | Diskuse

Martina Mičková

Moderní skákací centrum uprostřed památkově chráněných železáren

Momentálně nastalo období těsně před vypuknutím festivalu Colours of Ostrava. Dolní Vítkovice se stanou místem, kam budou proudit davy lidí. I v jiném časovém úseku je tato oblast více než zajímavá.

16.7.2019 v 21:58 | Karma článku: 8.17 | Přečteno: 203 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Dana Adámková

Užít si každou chvilku života

Není důležité, kde jste, ale s kým. Nemusím být na exotické dovolené. Stačí vyjít za humna. Hlavně užít čas, se svými nejbližšími. A kdo může být mámě ještě blíže než její děti? Užily jsme si spolu pár krásných dní.

17.9.2019 v 21:09 | Karma článku: 8.73 | Přečteno: 138 | Diskuse

Jan Pražák

Vyhozený kocourek

Příběh kocourka Filíska měl hodně smutný začátek, nadějné pokračování a nyní zůstává s otevřeným koncem. Než se však k němu dostaneme, podívejme se na krátkou reportáž z umísťovací výstavy, která se uskutečnila v neděli v Kyjích.

16.9.2019 v 21:06 | Karma článku: 23.19 | Přečteno: 524 | Diskuse

Karla Šimonovská - Slezáková

Co zůstalo ze socíku aneb Po stopách mého dětství

Už toho moc není, co nám zbylo z osmdesátých let. Všechno se bourá, renovuje, naše dětství mizí, prostě se vyhazuje. Ale já mám občas chuť a potřebu vrátit se do těch dávných let, osahat to, co se osahat ještě dá a zavzpomínat.

16.9.2019 v 16:59 | Karma článku: 30.04 | Přečteno: 1187 | Diskuse

Veronika Foglová

Zvířátka z Orlických hor (2)

Dnes Vás pozvu do Vlčkovic na kozí rodinku a na koníky do Orliček a na Bredůvku. Také jedna číča se nám tam vyskytne. Přeji hezké pokoukání!

15.9.2019 v 18:51 | Karma článku: 12.34 | Přečteno: 201 | Diskuse

Jan Řeháček

If I had a had...

Malý medailonek hadů z našeho parku. Na to jak je park malý jich tu žije poměrně dost. A protože tu máme rybníček a dva potoky, hlavní roli bude hrát had vodní. Je to takový malý dáreček vod ní. Tím myslím vod matičky přírody.

15.9.2019 v 9:09 | Karma článku: 20.61 | Přečteno: 452 | Diskuse
Vášnivá čtenářka, která potřebuje, aby den měl alespoň 48 hodin.